Welcome!

Welcome!

tiistai 2. joulukuuta 2014

Horsepower

Mä olen melko vakuuttunut siitä, että kun on kerran heppatyttö, on aina heppatyttö.
Tai minä ainakin olen.
 Aloitin ratsastuksen joskus 5-6 vuotiaana, olen melko tempperamenttisenä lapsena varmaan vaan ilmottanut vanhemmille että nyt alkaa muuten heppaharrastus.
 Ja niillä teillä ollaan edelleen kun tänään, juuri kun päivä on valkenemassa, ajelin tallille turpaterapiaan jota on jonkin aikaa jo tarjoillut lämppäriruuna Pablo. Papu ei ole oma, mutta saan sillä käydä ratsastamassa ja yritänkin päästä tallille kerran-pari viikossa.


Kävin lapsena ratsastuskoululla vuosikaudet tunneilla, kunnes meidän perhetutut hommasivat hevosen, jota aloin hoitaa. Parisen vuotta varmaan kuljin ratsastelemassa sitä meidän tuttujen heppaa, kunnes he myivät sen pois ja sitten mietittiin että mitäs nyt. Missään nimessä en ollut aikeissakaan luopua harrastuksestani, päin vastoin, tahti kiihtyi vaan entisestään ja minulle ostettiin oma hevonen, Valtteri.

Tallipupua ei paljoo pelota :)

Valtsu oli lämminverinen ravuri, nuori ruuna josta ei ollut ravihevoseksi, joten se tuli meille ratsastuskäyttöön. Pari ekaa vuotta se oli aavistuksen jukuripäinen nuoriherra mutta siitä kehittyi ja kasvoi oikein mukava harrastuskaveri. Mulla ei taida olla yhtään kuvaa siitä pojasta sähköisessä muodossa, joten ulkonäölliset seikat jäänee arvoitukseksi teille. Valtteri myytiin eteenpäin minun muuttaessa kotoa pois, ettei se jäisi ihan pullaponiksi. Ja hyvään paikkaan tuo päätyi, pohjanmaalle eräälle tytölle jolla se vissiin on vieläkin, 21-vuotiaana papparaisena :)


Valtsun jälkeen heppahommat jäivät melkein kokonaan, olin opiskelemassa toisella paikkakunnalla ja kävin silloin tällöin tuttujen hevosilla ratsastelemassa. Kunnes viimetalvena eteeni tupsahti mahdollisuus alkaa ratsastamaan yhtä suomenhevostammaa, ja sitä myöden sotkeennuin tuolle tallille, jossa käyn nyt Pabloa ratsastamassa :)

Loppuun vielä vähän kesäisempi fiilistely!

Se hevosista tälläerää :) Tallireissun jälkeen täytyi saada työvaihde silmään, sillä nyt se työhuone alkaa remontoitumaan. Pahin flunssa on selätetty niin otetaan sellainen pikku kiri ennen joulua ni saadaan vähän paikkoja kuntoon!

Reipasta viikkoa!

-Suvi-

ps. Kaikki tämän jutun kuvat on Pablosta ja olen niitä itse napsinut tallilla käydessani :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti